Job 26 van 62


Report this listing

Solliciteren



Dossierbeheerder nalatenschappen


Functie

We zijn op zoek naar een enthousiaste dossierbeheerder om bij onze klant aan de slag te gaan bij de dienst Nalatenschappen. Je komt terecht in een fijn team en verwerkt samen met hen de openstaande dossiers.

- Je zorgt voor het administratieve beheer van de rekeningen en contracten van overleden klanten met inachtneming van de verschillende operationele, juridische, fiscale procedures (blokkering van tegoeden, betaling van facturen, diverse controles en aangiften).

- Je zorgt voor een professionele en dynamische relatie met de erfgenamen, notarissen en externe organisaties (FOD, advocaten, enz.)

- Je onderhoudt regelmatig contact met de klantenadviseur door uw expertise ter beschikking te stellen.

- Je zorgt voor het behoud van de activa in relatie met de klantenadviseur.

- Je beoordeelt de risico's van een dossier en je voert de waarschuwingen en acties ter voorkoming daarvan uit.

- Je bent proactief en neemt de leiding over complexe operaties, zowel wat betreft de tegoeden van de cliënt als in de relatie met de erfgenamen of de vereffening van de nalatenschap.

- Je analyseert de nalatenschap, stelt passende oplossingen voor en voert instructies uit voor de vereffening van tegoeden (verkoop, overdracht van effecten, enz.).

Bedrijfsprofiel:

Onze klant is een dynamische, groeiende bank gelegen in het centrum van Brussel. Gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer.

Jouw profiel

- Je hebt een bachelor op zak.

- Je spreekt en schrijft vlot Nederlands én Frans.

- Je werkt zorgvuldig en respecteert de procedures en termijnen.

- Je hebt de capaciteit om zich te organiseren en prioriteiten te stellen.

- Je bent teamgericht, vertoont dynamisme en motivatie.

- Je geeft blijk van vriendelijkheid, empathie, discretie en respect.

- Je bent bij voorkeur vertrouwd met bankproducten (betaalmiddelen, kredieten, verzekeringen, waarborgen, bevoegdheden, enz.)

- Je bent vertrouwd met het beheer van klantenrelaties op afstand (telefoon, e-mail¿).

- Kennis van wettelijke voorschriften is een pluspunt (familierecht, erfrecht).

- Tijdelijke opdracht met optie vast. - Je werkt 37 uur per week, van maandag tot vrijdag - Maaltijdcheques ter waarde van €8/dag - Vergoeding transportkosten - Boeiende ervaring in de banksector

  • Een activiteit uitvoeren waarvoor een erkenning vereist is: Erkenning van de FSMA (Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten)
  • Een financiële strategie bepalen (aankoop van effecten, levensverzekering, immobiliën, ...) en de klant, indien nodig, naar een advocaat, notaris of portefeuillebeheerder doorverwijzen
  • De klantendossiers opvolgen en aanpassen na elke gebeurtenis (boedelafstand, erfenis, scheiding, ...)

Aanbod

- Tijdelijke opdracht met optie vast.

- Je werkt 37 uur per week, van maandag tot vrijdag

- Maaltijdcheques ter waarde van €8/dag

- Vergoeding transportkosten

- Boeiende ervaring in de banksector

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht